Dela nyhet
Info från Henrik: Kvarterscup 15 Sep
9 sep, 14:40 0 kommentarer
Hej alla
Se ovan bild med arbetsschemat för cupen på söndag och se nedan meddelande från Henrik som även skickats via Whatsapp. Återkom direkt till Henrik med eventuella frågor.
Stort tack till Henrik från oss alla för arbetet med detta!
Haloj! Här är arbetsschemat för söndagen. Det är barnets efternamn som står. Står det efternamn 2 så är det finns det även efternamn 1. Alltså 2st föräldrar som engagerar sig på något vis. Förälder som är ledare är inte med i detta schema då de istället leder spelare.
Om du har lyckats få efternamn 1 & 2 så är det för att du har sagt till mig att ni kan ställa upp. Om något har ändrats eller jag missförstått säg till snarast tack.
Alla spelande barn har minst 1 förälder som har en uppgift. Jag själv kommer att vara där från tidig morgon till det är klart, så uppstår några frågor eller liknande så snacka med mig.
Här kommer en kort förklaring för varje kategori: ....
BYGGLAG: Vi samlas upp tidig morgon på plats nere vid planerna. Vi har då ett släp med grillar, tält och andra prylar som vi ställer upp och tar fram. Vi ställer iordning målen och planerna. Sätter upp lite skyltar för planer osv. Allt behöver vara klart till 08:30, första matcherna börjar 08:40. Utöver de två (2) i schemat så är jag där samt 4st från pojklaget och även rickard som gör samma sak som jag fast för pojklaget.
GRILL: Grillarna kommer att stå på plats. Vi kommer ner, tar fram kött och tillbehör, tänder grillar på lämplig tid. sedan grillas det på bästa sätt och fixas burgare. Mest intensivt troligen kring lunch kanske 11-13.
MATCHVÄRD: Du ansvar för 1 av 4 planer. Ser till att spelscheman följs. Hjälper rätt lag till rätt plan. Ha koll på tiden och matchboll. Domare på rätt plats. Se till att det flyter på helt enkelt.
Är ditt namn fetmarkerat? Grattis, då har du blivit befordrad till mellanchef! Du har lite extra koll på ditt område och tar lite beslut när så krävs.
Om vi tar ett exempel på grillen. Du har lite extra koll på att allt finns på plats, kolen tänds i rätt tid, fylls på etc. Det betyder inte att du gör allt själv, men du har lite koll på det bara.
Sedan när sista maatchen är spelad så ska allt ställas iordning. Tanken är då att alla med sista passen hjälps åt. Vi kommer då att vara att stort gäng tillsammans med pojkföräldrarna så det går nog fort om vi alla hjälps åt.
SvaraVidarebefordra Lägg till reaktion |
Kommentarer